onsdag 28 september 2022

Höstrusk och skruttig veranda

En kärleksört i kruka och en grågrön pumpa från IKEA har hittat till verandatrappan. Fast i närbild inser jag mest hur himla skruttiga våra verandadörrar är. Inte nog med att färgen är solblekt och flagnar, pardörrarna glipar betänkligt på mitten, och en av dem har en spricka som nästan öppnar ett titthål. Inte så snyggt, och definitivt inte så bra ur energisynpunkt. Vi skulle behöva hitta någon som tar sig an och rustar upp gamla dörrar. Fönstren på glasverandan med, för den delen. En veranda-makeover får nog allt åka upp som ett prioriterat projekt på vår renoveringsönskelista. Fast det får kanske bli till våren, för nu börjar det bli för kallt för att greja där ute. 


För tredje dagen i rad regnar det rejält ute. Om man undviker tanken på att det här förmodligen är det väder vi får dras med i Skåne fram till april, så tycker jag ändå att det känns både mysigt och välbehövligt med lite höstrusk. Jag har rotat fram en grön långkofta i ull från vinden, som jag sitter och kurar i om kvällarna. Min man är inne på att jag borde köpa en grön sleeping-bag-suit (sovsäcksdräkt) som han hittade på en professionell militärshop, haha! Jag får väl önska mig en sådan i julklapp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!