lördag 8 oktober 2022

Källarstädning och höstbukett

Jodå, vi körde en runda till tippen idag också. Den här gången med ett helt gäng gamla färgburkar, som vi hade sorterat ut från hyllan i källaren under förmiddagen. Lite annat skräp som låg och drällde i pumprummet blev det också. Ja ganska mycket, om man ska vara ärlig. Ännu ett välbehövligt projekt att bocka av från att-göra-listan. När vi delar upp projekten på en timmes jobb varje lördag, känns det ju faktiskt inte så betungande. På vägen hem körde jag inom byns finaste lilla blomsteraffär och belönade mig med en rufsig höstbukett. 


Efter lunch passade jag på att dammsuga bort spindelnät från väggar och tak nere i källaren. Det är verkligen helt galet så mycket spindlar vi har haft i sommar och höst. Vart man går, så får man nät i ansiktet. Inte alls mysigt. Jag dammsög upp rubb och stubb och slängde sedan dammsugarpåsen direkt i soptunnan. Vi får väl se hur lång tid det tar innan de långbenta rackarna hittar tillbaka in igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!