måndag 3 oktober 2022

Must is a must

Nu är det väl många traditionalister som får skrämselhicka där ute i cyberrymden, men vi har faktisk haft julmustpremiär på Solhäll idag. Det råkade nämligen förhålla sig så att den stod framplockad på drickahyllan i mataffären, och finns det så köper man. Alltid. Oavsett årstid. För julmust är ju det absolut godaste man kan hälla i glaset. Must is a must, som man brukar säga på engelska. (Tro inte på allt jag skriver...) Trocamust är visst en nyhet för i år. Fast den behöver ni inte köpa, för den var ganska mesig i smaken.


För övrigt har jag varit hos farbror doktorn (en typ 25-årig sådan, hrmm...) idag med förhoppning om att han skulle skära bort lite konstiga bulor från min nacke och mina underarmar. Som trogen "Doctor Pimple Popper"-tittare har jag verkligen gått och sett fram emot detta i flera veckor, så det var inte mindre än ett rejält antiklimax när han bara klämde och mätte lite grann, för att sedan meddela att det kommer en kallelse med en tid lite längre fram. Nåväl, den som väntar på något gott... Eller den som spar hon har, kanske man också kan säga. Jag fick ju iallafall julmust i tröstpris. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!