fredag 25 november 2022

Trollskog

Efter lunch idag hoppade jag i gummistövlarna och åkte med maken ut i skogen. Vi bor ju i "Skånes Norrland", så man behöver inte köra så långt för att hitta riktig trollskog. Här ute mellan träden är mossan grönare än grön och dämpar ljudet så att det känns som om man är inne i ett ljuddämpat rum. Det är verkligen magiskt vackert. 


På ett ställe hade det nyligen avverkats träd på ett stort område. Allt timmer var redan bortforslat, men det låg kvar stora högar med avklippt tall- och granris, som vi kunde plocka med oss av hem. Helt perfekt ju. Det mesta ligger kvar ute i skåpbilen än så länge, men imorgon ska jag fixa lite med det både inomhus och utomhus.


Jag har börjat plocka fram lite stakar och stjärnor, men jag tänder ingenting förrän allt är på plats imorgon. Den som väntar på något gott..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!