fredag 2 december 2022

Gubbar vid havet

Maken, som är familjens konstnär, har gjort det till en tradition att måla ett nytt julmotiv till sin mor varje år på temat "Gubbar vid havet". (Ja, fråga mig inte varför. Men det är ju helt klart en uppgradering från lasersvärden han brukade köpa till henne förr i tiden.) När han skickade en bild på årets målning för att visa en av sina systrar, utspelades följande chattkonversation:

"Detta är årets kort till morsan."

"Coolt! Vem föreställer det?"

"Professor Snape."

"Jaha, jag tyckte han såg ut som Alan Rickman."


Haha, jag skrattar fortfarande! Jag kan iallafall hälsa att svärmor blev glad, för hon har redan fått målningen som julkort. Hon ramar in alla gubbar hon får och ställer fram dem till jul tillsammans med dassrulletomtarna som samma konstnär skapade på 70-talet. Det finns ingen gräns för en moders kärlek, hihi!

2 kommentarer:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!