torsdag 19 januari 2023

Nyårslöfte jag klarar att hålla

Jag kom på världens bästa nyårslöfte för ganska många år sedan, och sedan dess lovar jag samma sak inför varje nytt år: Att unna mig själv färska snittblommor varje vecka alla tråkiga veckor på året. Och vet ni vad, bättre investering i sin hälsa får man faktiskt leta efter. Dessutom är det ett löfte jag klarar att hålla, och det utan någon som helst anmodan. Att veckorna i januari kvalar in som tråkiga är det nog ingen som motsätter sig. Imorgon är det jag som traskar ner till byns finaste lilla blomsteraffär och trycker näsan mot glasrutan till snittblomskylen. Att välja är ju halva nöjet. Kanske blir det en lika fin bukett som den här från januari 2022. Vilken dröm den var!


Nu säger jag "Thank God it's Thursday!" och tar kväller. På återseende imorgon!

2 kommentarer:

  1. Vilket bra nyårslöfte och vilken fantastisk bukett !
    Man kan aldrig investera för mycket i att må bra den här tiden på året.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!