onsdag 22 februari 2023

Fiber, krysantemum och pizza

Hör och häpna, men idag har det faktiskt varit en snubbe från Malmö här och dragit in fiberkabeln i huset. Fast det betyder fortfarande inte att vi har tillgång till fiber. Först ska leverantören slå på någon switch i sin ände, och sen ska det väljas leverantör. Jag tror det som sagt när jag ser att det fungerar. Men nu har vi iallafall en lite mindre och en lite större vit dosa nertill på väggen bredvid TV-bänken i röda rummet, och därtill en rätt ful ledning en bit upp på väggen på utsidan. Inget kul att fota, direkt. Jag bjuder på lite blomsterfägring istället. Krysantemum, minsann. Hög tantvarning på det, eller? (As if I care...) Men färgen är ju så himla läcker. Blekt persiko-korall-laxrosa dyker visst upp igen. Man anar ett tema.


Ikväll blev det pizza till middag på plats på en av byns lokala pizzerior. (Numera finns det bara två, eftersom den tredje uppenbarligen hade kopplingar till både IS och något kriminellt gäng och revs av kommunen. Jodå, vi har drama i "Glesbygd" också.) Kan inte minnas när jag åt en pizza senast. Det var nog minst ett halvår sedan. Jag klämde i mig en hel alldeles på egen hand. Inte en brödsmula blev det kvar. Fast jag hade ju bara ätit Weight Watchers-soppa till lunch, så jag kände att jag hade utrymme att unna mig, hihi!

2 kommentarer:

  1. 👏👏👏oooh äntligen, vilken lycka!!. Här har dom gjort det sista med grävning och montering vid bron för 2 veckor sedan och nu ska vi ”bara” vänta på att dom ska blåsa in fibern och koppla ihop alltihop så kanske i slutet av mars så har vi också fiber om det inte blir ytterligare förseningar, vi är ju bara 2 hus kvar som inte har fått fiber än i vår byhåla, de andra fick i januari-mars förra året men när man bor på landet måste man ha tålamod, enorma mängder tålamod.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vänta börjar man onekligen bli bra på. Vare sig man vill eller inte...

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!