tisdag 7 februari 2023

Kerstin och hennes vänner

Jag blir glad varje gång jag tittar i min väska. Där ligger nämligen Kerstin, som är en helt bedårande necessär från Isa Form. Kerstin har hängt med mig ett par år nu. Hon åker med till jobbet varje dag, och hon har bott på hotell i både London, Amsterdam och Helsingborg. Jag är så förälskad i henne. Hon är ju så oemotståndligt söt i sin prickiga klänning, sina röda läppar och sin generade uppsyn. På Isa Forms hemsida presenteras hon med den här levande beskrivningen: 

"Kerstin älskar blommor och blommor älskar henne. Hon drömmer om en trädgård full av dahlior och ett eget orangeri. Fråga Kerstin om råd; hon har alltid kloka tankar om det mesta. Men passa dig för att sätta på musik i närheten av Kerstin; hon kan inte låta bli att sjunga med. Och hon sjunger tyvärr både högt och alldeles förfärligt."

Duktig på att hålla reda på saker är hon också, min söta lilla Kerstin. En riktig liten ordningsman. Allt sådant som annars ligger löst i väskan samlar hon på ett förträffligt sätt, som en flaska handsprit, ett paket näsdukar, en tub Försvarets läppsalva, våtservetter, en halstablett, två mynt och ett uppmålat färgprov som visar nyansen på karmstolen på glasverandan. Ibland en och annan karamell också, men dem tror jag bestämt att hon äter upp när jag inte ser. 

Isabelle Norrman Sällström heter kvinnan som har skapat Kerstin. Vilken otroligt kreativ människa! Kerstin har nämligen fullt med kompisar också, vars ansikten finns på både necessärer, kuddar, prints, tygkassar och kökshanddukar. Var och en av dem har sin egen personlighet och sin egen historia. Jag är faktiskt lite sugen på att skaffa mig en Elsa-kasse också. Hon är damen med de röda glasögonen på bilden här nedanför, och hon beskrivs så här:  

"Elsa älskar pensionärslivet. Hon bakar de godaste kardemummabullarna och är en riktigt bra lyssnare. Ibland somnar hon emellertid mitt i en mening. Bakning är ju ganska utmattande. Elsa älskar Metallica. Metallica är livet, och hon var längst fram i publikhavet på Scandinavium -92. Varje fredagkväll bakar hon kolakakor till "Enter Sandman" och dricker en och annan bärs under tiden."

Bild lånad från: https://shop.isa.nu/

Dagens inlägg är helt osponsrat, men om ni inte har stiftat bekantskap med Kerstin, Elsa och alla deras vänner, så tycker jag att ni ska göra det. Tack Isabelle, för att du gör vardagssaker som man blir glad av!

2 kommentarer:

  1. Underbar necessär, förstår att du blir glad varje gång du ser henne! Tack för tips, var inne och kikade på sidan, och det fanns ju jättemycket fint där!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man vill verkligen ha en av varje! 🙂

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!