torsdag 9 februari 2023

TGIT

Thank God it's Thursday, som min far och jag säger vid den här tiden varje vecka. För på torsdag kväll börjar ju helgen. Förra veckan vid den här tiden låg jag i en hotellsäng och päste, men ikväll är jag minst lika glad över att få gå och lägga mig i min egen säng. "Borta bra, men hemma bäst" är definitivt en klyscha som aldrig blir för gammal. Förra helgens blommor är fortfarande fina, så de får hänga med ett par dagar till. Fast bilden fuskar jag med, för den tog jag i lördags.


Ikväll ruvar jag under dubbla filtar och tittar på "Antikrundan". Imorgon lutar det åt att det blir en liten tur till det stora varuhuset i Älmhult. Och där tog helgplanerna slut. Vi får väl se vad som händer i övrigt, men tiden brukar ju liksom fylla sig själv när man är ledig. 

2 kommentarer:

  1. Jag trodde det hette klyscha:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det alldeles bestämt. Det måste vara stavfelsnisse som har varit framme. 😊

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!