onsdag 1 mars 2023

Äntligen mars!

Det kändes ändå rätt gott att vakna imorse och inse att vi har kommit fram till mars månad. Inte för att jag gillar mars, men jag gillar februari ännu mindre. Och mars månad är ju ändå en månad närmare april. Inte för att jag gillar april nämnvärt mycket heller, men det är ju en månad närmare maj. Och maj gillar jag definitivt. 


Det har skymtats norrsken två kvällar i rad ända nere i våra trakter. Det har jag helt missat, men däremot gick det inte att missa mötet mellan Venus och Jupiter vid skymningen idag. De var positionerade sida vid sida i västsydväst och lyste som två starka strålkastare från himlen. Jag fick nästan lite "Truman Show"-känsla. Ni vet, som att någon sitter där ute i rymden och tittar ner på det skådespel man tror är ens verklighet. Eller var det rentav två kinesiska väderballonger, som bara "råkade" segla förbi? Det vet man aldrig nuförtiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!