torsdag 27 april 2023

Konstigt väder, löneöl och maffig magnolia

Man kan tro att vädergudarna har velat spela mänskligheten ett spratt idag. Vi har baske mig haft ALLA sorters väder i min del av Skåne. Strålande sol, duggregn, ösregn, snöblask, hagel, blåst, ja rubbet. Det märkligaste har varit att vädret bokstavligt talat har ändrat sig med tvåminutersintervaller. Märkligt, sa Bull. 

Direkt efter jobbet körde jag till Hässleholm (i alla ovan nämnda sorters väder) för att träffa en före detta kollega på en löneöl (alkoholfri) och en skvallerstund på Bishops Arms. En maffig hamburgare blev det också. På min väg tillbaka till bilparkeringen sprang jag på en likaledes maffig magnolia. Jag ställde mig helt skamlöst och fotade rakt in i någons trädgård...


Hur lång tid tar det förresten innan en magnolia växer upp och blir ett helt träd? Jag frågar åt en kompis... 😌

2 kommentarer:

  1. Ha Ha! Ja jag vet inte men jag har en stjärnmagnolia som är några år och den är inte ett träs utan mer en liiiten buske. Vi hade samma väder här fast utan hagel. Aprilväder tror jag att det heter. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Urk för aprilväder. Tänk att man blir lika förvånad varje år...😬

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!