onsdag 26 april 2023

Persikoblom

Nu blommar det lilla 'Amsden'-persikoträdet, som står mitt på södersidan av huset. Jag har faktiskt sett en hel del humlor redan, så pollineringen kanske redan är i full gång, men jag borde nog hjälpa till med en pensel för att säkert få frukt. I gårdagens avsnitt av "Trädgårdstider" byggde John Taylor en fin solfjädersformad spaljé till ett persikoträd som han planterade. Det skulle jag nog också ha gjort när jag planterade mitt för över 10 år sedan, för då kanske det hade växt till sig bättre. Nu är det fortfarande pyttelitet, men å andra sidan var det en pytteliten planta när jag satte det.  


Bäst att gå och duscha nu, så att jag är redo för pyjamas innan "Garden Rescue" börjar klockan 8. Efter det tänker jag mig nämligen omedelbar sänggång. Det är allt bra gott att krypa till kojs lite tidigare, så att man hinner sitta i sängen och bläddra i en tidning en stund innan man slocknar. För slocknar gör jag så fort jag lägger huvudet på kudden. Zzzzzzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!