måndag 8 maj 2023

Gräsklippning och ljusslinga

Igår drog jag fram gräsklipparen för första gången i år. Först vart den lite trögstartad efter vintervilan, men med lite bokstavlig draghjälp från maken vaknade motorn till liv och tickade sedan på som en klocka. Gräset langade jag som vanligt till grannen i norr, som är duktig på det där med täckodling. ("Vill du ha gräs?" Om någon smygläste våra SMS:konversationer, skulle de nog lätt kunna missförstå vad det handlar om...) Gräsklippning är verkligen det i särklass enklaste sättet att skapa en känsla av ordning och reda i trädgården. Nu känns det ju nästan riktigt prydligt. Ja, iallafall i vissa vinklar...


När mörkret föll igår smög jag ut och tittade på min ljusslinga, som hänger på växthusets ena sida. Riktigt mysigt! Fast svårfotograferat...


Och idag kom den riktiga vårluften till "Glesbygd". Ljuvliga ljumma vindar och strålande sol hela dagen. Typiskt att man var tvungen att tillbringa större delen av dagen inomhus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!