söndag 7 maj 2023

Tivoli på riktigt

Jag konstaterar att varken den ena tulpansorten eller den andra blev rätt i min "Keukenhof-rabatt", men nog blev det en härlig smällkaramell ändå. Vallmorött och skarpt rosa i en härlig kombination. Rena rama tivolikombinationen. Och då menar jag inte "tivoli" i Victoria Skoglunds modesta tolkning (ni som lyssnar på "Röda vita rosen-podden" vet vad jag menar), utan tivoli på riktigt. 

Frågan är vad jag gör med lökarna efter blomning. Ska jag plocka upp dem, sätta om dem i höst och chansa på att de kommer upp nästa vår igen? Jag vet ju uppenbarligen inte vilka sorter det är, men det kan väl absolut vara värt att chansa. Jag kan absolut tänka mig lite tivoli nästa år också. 

4 kommentarer:

  1. Ja det var sannerligen tivoli på riktigt, jag förstår vad du menar, Victoria-tivoli är ju nåt helt annat!

    Men det där var ju ändå läckert måste jag säga!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog blev man lite paff när man förstod vilken färgskala hon tolkar in i begreppet. Tror min tolkning är mer bokstavlig, hihi!

      Radera
  2. Jag gillar färg. Så härlig tulpanmix du fått till. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev bra trots att det inte var meningen att det skulle se ut så. 😄

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!