onsdag 7 juni 2023

Gammeldags trädgårdssoffa

Som jag skrev tidigare i veckan behöver den kapsejsade trädgårdssoffan på norrsidan av bastustugan ersättas. Jag tänker att den kan få stå och vara pittoresk på något annat ställe i trädgården, för den är himla charmig i all sin skruttighet, men att sitta på duger den tyvärr inte till längre. OK det går, men man får göra det på egen risk. Det är nog bara en tidsfråga innan den klappar ihop helt och man hamnar på rumpan i gruset. 


Sedan tidigare hade jag koll på att Brafab säljer en liknande modell. (Kanske är det rentav samma soffa?) Jag googlade lite grann under min ledighet och upptäckte att den går att beställa genom vår lokala möbelaffär, så det gjorde jag i måndags kväll. En veckas leveranstid innebär att vi borde kunna hämta den i början på nästa vecka. Så smidigt att slippa leveranskostnaden. De pengarna kan jag ju lägga på något roligare. Soffan var dessutom 250 kronor billigare i affären än på Brafabs hemsida. Kanske hade jag tur och fick lite sommarrabatt. 

Bild från Brafab

Jag valde den trärena varianten för att kunna måla om den själv i önskad kulör. Nu är bara frågan vad som ÄR önskad kulör. Som jag skrev tidigare är jag faktiskt inne på att måla den röd, fast jag ska suga lite på den karamellen. 

6 kommentarer:

  1. Jaså röd?! Jag tänkte nog att, undrar vilken sorts grön det blir...? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag är smått förvånad själv. 😊

      Radera
  2. Ja. varför inte röd?! Tror pompejirött eller engelskt rött skulle bli jättefint till allt det gröna . Risken r finns annars annars att den :försvinner,! 'Siv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker också att det blir bäst med något som liksom "poppar" mot den vita väggen. Rött får det nog bli. 😊

      Radera
  3. Engelskt röd..😉❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan det mycket väl bli. Har faktiskt redan en liten provburk hemma. 😊

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!