måndag 19 juni 2023

Inkräktaren är utkastad!

Just nu känner jag mig omåttligt nöjd med mig själv. Nästan lite som ett datorproffs, hehe! Jag har nämligen ägnat flera timmar av kvällen åt att försöka hitta en lösning på varför man blir omdirigerad till trista spam-sidor när man försöker gå in på min bloggsida, och jag tror baske mig att jag har lyckats. Någon vettig support i sådana här frågor verkar man inte kunna få varken från Google eller Blogger, men efter att ha lusläst olika diskussionsforum på engelska hittade jag en tänkbar lösning. Den gick ut på att någon förmodligen har smugit sig in och ändrat någon av länkarna jag själv har lagt in som så kallade gadgets i sidomenyn här på bloggen. Jag gick igenom länk för länk och hittade inkräktaren: En länk till en bitcoin-sida. Den tog jag raskt bort, och tänk, nu verkar allt fungera som vanligt igen! 😊

Om problemet kvarstår för någon av er kära läsare, får ni gärna skriva en kommentar. Då får jag gå husesyn här på Blogger och leta nya inkräktare. Nu vet jag ju iallafall var jag ska leta. Lösenordet till Blogger har jag också bytt. Måtte det funka nu. Peppar, peppar...

14 kommentarer:

  1. Vad smart du är! Så irriterande, tack och lov att vi kan följa livet på Solhäll igen.

    SvaraRadera
  2. Härligt👍 varit smått bedrövad av att inte kunna hänga med dej o din fina trädgård 😅 / Britt-Inger

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är. Blev smått orolig då jag kom in på sidor med Bitcoin och nakna kvinnor när jag försökte logga in hos dig. Nu fungerar det som vanligt och jag kan läsa dina trevliga inlägg igen. Men det är inte bara din sida detta problem finns även hos en annan bloggare, "Från Glamm till damm".
    Ha en fortsatt trevlig midsommarvecka.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nakna kvinnor kan ju vara trevligt, men kanske inte just på det sättet. 😬
      Jag berättar gärna hur jag gjorde, men då är det lättare att maila mig. Vidarebefordra gärna: frokengron@live.se

      Radera
  4. Och jag är så glad att du är så smart, och hjälpsam!! ♥ Du räddade mig verkligen, för jag tappade nästan modet, visste inte i vilken ände jag skulle börja, och vad man kunde göra. Tack för en urpedagogisk vägledning via mejl till mig! Och vilken tur att vi kan fortsätta att blogga på, hade saknat dina inlägg om du slutat!
    Tack igen!! Och kram!
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alternativet att starta en ny blogg kändes ju inte så lockande. Jag trodde faktiskt det var spiken i kistan för "Fröken Gröns blogg". Jag är nog mer envis och ihärdig än smart, men jag är jätteglad att det löste sig för oss båda. 💚

      Radera
  5. Fick tips om att läsa vad du har skrivit angående problem med bloggen. Har också drabbats och for in med datorn men där fick jag ingen hjälp. Nu ska jag se ifall även min blogg ska fungera igen genom att göra som du. Tack snälla för att du delar med dig av kunskapen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är bara glad att kunna hjälpa till. Hoppas du får rätsida på det. Maila mig om du behöver en mer detaljerad beskrivning av hur jag gjorde: frokengron@live.se

      Radera
    2. Hoppas det löser sig! 🙂

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!