tisdag 20 juni 2023

Filmjölk och citronfromage

Tack för alla era fina tillrop efter min triumferande återkomst till "Blogglandia" under gårdagskvällen. Jag var själv smått euforisk av lycka när jag gick och lade mig och var så uppe i varv att jag hade svårt att somna. Alternativet som jag övervägde i min misströstan var faktiskt att sluta blogga, så man får ju säga att det var tvära kast mellan känslorna. Vid frukosten skrävlade jag fortfarande för maken med så yviga gester att jag lyckades välta hela skålen med frukostfil upp och ner över tangentbordet. Jisses, är det inte det ena, så är det det andra... Tur att filmjölk är trögflytande, haha! Jag skrapade helt sonika av allt med handen ner på bordet, så jag tror inte att det hann rinna ner så mycket mellan tangenterna. Fast lite klibbigt är det allt fortfarande. 


Ikväll har jag varit ute i trädgården en stund. Jag har låtit det mesta vara under torkan, så det är mycket som börjar se lite eftersatt ut. Jag klippte av vissna rosor, drog upp lite ogräs i rabatterna och ansade i krukor. I köksträdgården har jag en låg rund kruka med citronfromagegula hängpetunior i år. Tycker ni inte att trenden går mot att vi överlag vågar mer gult i våra trädgårdar nu? Vi har slutat tramsa helt enkelt, hihi! Fast jag medger att det är lite lagom mesigt att börja med citronfromagegult.

4 kommentarer:

  1. Vilken tur att det löste sig! Jag hade saknat din blogg! Trevlig trädgårdssommar! Hälsningar Maud

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Maud! Trevlig sommar till dig också. 💚

      Radera
  2. Skönt att det ordnade sig och vad bra att du hjälpte andra så jag kan fortsätta läsa mina favoritbloggar. Jag gillar gult i trädgården gärna i kombo med orange. Fast jag gillar ju alla färger . Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också orange i lagom dos. Orange krasse, till exempel. 🙂

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!