torsdag 29 juni 2023

Semester!

Så har man checkat ut från jobbet och gömt undan nyckelknippan för fem veckors semester. Känslan man har den allra första kvällen är ju näst intill obetalbar. Då när det känns som att man har eoner av ledig tid framför sig. För det har man ju nästan i det ögonblicket. 


För min egen del älskar jag när tiden inte är så inplanerad. När man bara får vakna och känna efter vad man känner för den dagen. Det är semester för mig. Imorgon kan jag nästan gissa vad jag känner för när jag vaknar. Sovmorgon! 

5 kommentarer:

  1. Helt rätt inställning!

    Sommarsemestern är till för att vila.
    Minns själv hur det var (jobbade också 80% o ledig fredag) denna torsdag kväll innan det startade,
    Imorgon när du vaknar är det bara att vända sig om o somna igen o sova tills du vaknar.
    Även om klockan är 11.00 så gör det inget.

    Ha en riktigt härlig semester
    Hälsningar
    Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde just precis det, - vände mig om och sov lite till. 😊

      Radera
  2. Hej! Ramlade över din blogg av en slump nu på morgonen och har därför väldigt svårt att komma igång med jobbandet... vilken härlig blogg och vilken igenkänning i mycket! Och så bor du precis som jag önskar att jag gjorde. Känns lite som att få en ny kompis helt plötsligt. En ny favvo-blogg helt enkelt! Önskar dig en riktigt skön semester, själv ska jag jobba en och en halv vecka till, men sedan ska jag också ta dagen som den kommer. Nästan inga planer alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Missade ju att skriva ett namn och råkade bli "anonym", det behöver jag inte vara.

      Radera
    2. Det var riktigt roligt att höra, Helena. 💚
      Önskar dig också en riktigt skön semester.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!