torsdag 14 september 2023

Kall morgon och kvällsvarm veranda

När vi vaknade imorse visade termometern på ynka 6 grader. Huanemej, så kallt... Jag bylsade på mig rejält med kläder och brassade sedan på värmen på max i bilen när jag körde till jobbet. Sen blev det tack och lov varmare under dagen, och nu frampå kvällskanten är det uppvärmt och skönt att sitta ute på glasverandan. Det luktar fortfarande nymålat här ute och allt känns så fräscht och rent. Det är en härlig plats att sitta på en stund om kvällarna och bara varva ner. Bäst att passa på nu, innan kylan kommer på riktigt och det blir för kallt. På inköpslistan står att hitta en ny liten trasmatta att lägga på golvet för att förlänga verandasäsongen iallafall lite grann. 


En ny fleecemorgonrock vore också mysigt. Min gamla har jag fått slänga, för det var baske mig inte mycket kvar av den att spara. Jag fullkomligt bor i mina morgonrockar och har tre olika varianter: En tjockare för vinterhalvåret, en tunnare för sommarhalvåret och en i frotté för bastubad. Den förstnämnda saknas alltså nu, så det får nog bli lite shopping inom kort. Fårskinnstofflorna står dock redan redo för användning. Kanske redan imorgon bitti. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!