fredag 15 september 2023

Fredag igen

Så var det fredag igen. Jag har suttit hemma i soffan och jobbat hela dagen, så där härligt fokuserat så att timmarna bara försvann, som man kan göra ibland när man blir helt uppslukad av något. Jag grejar med att bygga upp en kurs i svenska som andraspråk för elever som läser till undersköterskor, och det är faktiskt vansinnigt roligt. Dagen gick rekordsnabbt, och hux flux stod maken i hallen och det var dags att ta helg. 


Jag räddade det som gick att rädda från förra veckans bukett, vilket var nästan hela buketten. Efter en runda i trädgården fyllde jag ut lite grann med spansknäva, anisisop och några ormbunksblad. De smälte in fint i det övriga färgtemat. Mättat men ändå fylligt. Sen gjorde vi något så ovanligt som att ta en fredagsbastu. Varför inte, liksom. Vi hoppade ju över bastubadet i söndags, eftersom det var så himla varmt ute då, och eftersom jag ville passa på att greja i trädgården så länge som möjligt. Så här ren har jag nog inte varit en fredagkväll sedan jag var 25, hihi!


Imorgon åker jag en sväng till Skummeslövs strand igen för lite tjejhäng med två härliga damer som jag har känt i mer än 30 år. (Jisses...) Fint väder ska det bli, så jag håller tummarna för rejält med utomhustid och en och annan strandpromenad. Bäst att bunkra all D-vitamin man kan, innan höstrusket börjar. 

2 kommentarer:

  1. Det låter som en härlig sväng. Bara bunkra på med allt som det går. Kraaam pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var en härlig utflykt och ett härligt återseende. 🌼

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!