tisdag 26 september 2023

Mys i morgonrock och mindre matlagning

Min nya fleecemorgonrock är himla gosig. Mjuk och len som en teddybjörn och alldeles lagom tjock. Den är vit med mörkbruna ränder, och jag ser alldeles bestämt ut som en strandad zebra i den när jag ligger i soffan. Vilken lycka att jag ska få bo i den under månaderna som kommer. 


För bo i morgonrock är precis vad jag gör stora delar av året. Alltid med myskläder eller pyjamas under. För Fröken Fryslort är det påpälsat som gäller. Frågan som återstår är bara hur jag ska lyckas hålla den vita fina fleecen ren. Kanske liknar jag mer en leopard än en zebra om ett par veckor, hihi!

Bildkälla: www.kappahl.com

Ikväll ska jag nog titta på första avsnittet av den nya programserien "Hemma hos Ernst". Förvisso är jag en smula trött på konceptet, men man vill ju ändå se hur karln bor i verkligheten. Jag håller tummarna för mer heminredning och mindre matlagning. Jag kan för mitt liv inte begripa varför det alltid ska vara så himla mycket matlagning i den här typen av program. Man är faktiskt inte automatiskt intresserad av det bara för att man gillar hus- och trädgårdsfix. Eller är det bara jag?

2 kommentarer:

  1. Nope. Det är inte bara du :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Puh! 😊
      Jag tyckte i ärlighetens namn att det var ett ganska tråkigt program. Fint hus, men inget nytt under solen. Man kan nog lika gärna snabbtitta på TV4 Play framöver.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!