tisdag 31 oktober 2023

Halloween och försvunna renar

Det fanns en tid när jag tyckte det var lite småkul med Halloween. Jag fick prova på riktigt amerikanskt Halloween-firande (både den barnvänliga versionen och partyversionen på ett studenthem) i samband med att jag var barnflicka i USA i början på 90-talet, och det var onekligen en upplevelse. Traditionen i Sverige har ju varit något av en vattendelare under många år, men numera tycks folk iallafall ha fattat att det är just den 31 oktober man ska fira. Idag alltså. Numera kan det lika gärna kvitta för min del, fast jag ångrar lite att jag inte har karvat någon jack-o'-lantern (pumpalykta alltså) i år, för det tycker jag ändå är himla stämningsfullt. Jag får återvinna en bild från 2011 istället. 


För övrigt var jag på vår lokala DBS Schenker-utlämning efter jobbet, för att hämta ut de fina trärenarna jag köpte häromdagen, men trots avisering gick paketet inte att hitta. Hmmm... Jag får prova imorgon igen. 

2 kommentarer:

  1. Det dilemmat låter bekant...För några år sedan kom en försändelse till mig i form av ett antal avlånga rörformade paket. Eftersom innehållet inte skulle användas förrän efter vintern blev de liggande oöppnade i ett halvår. När det var dags att öppna upptäcktes ett litet paket inkilat i ett av "rören" med en helt annan adressat...
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då! Ja, så länge hoppas jag inte att jag behöver vänta på mitt paket. 😊

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!