onsdag 25 oktober 2023

Vintertid och VVS

Imorse var det så mörkt när jag körde till jobbet, att jag fick tända utebelysningen för att hitta ut till bilen. Helt klart ett tecken på att det närmar sig vintertid. Vintern som årstid är ju inte direkt min grej, men vintertid passar min dygnsrytm helt förträffligt. Den där extratimmen man får sova på morgonen gör verkligen susen både för kropp och knopp. För en timme extra brukar det nästan bli för mig, eftersom jag brukar skippa den där biten med att stanna uppe en timme längre. Mycket sömn är onekligen en utmärkt överlevnadsstrategi när det gäller att tackla vinterhalvåret. Helst hade jag ju velat gå i ide helt och hållet nu i slutet av oktober, och inte komma fram alls förrän framåt april. Jag ska nog bli en björn i nästa liv. 


Vi har haft VVS-besök här hemma idag, eftersom vår värmepanna i källaren har stått och larmat till och från de senaste två veckorna. Efter lite rengöring, uppsmörjning, trimning, fix och trix, så verkar den fungera som den ska igen. Tänk, det är något nästan jämt... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!