torsdag 30 november 2023

Årets glögg och hemlig tomte

Ho ho ho, vilket vinterlandskap vi har i "Glesbygd". Vackert så det förslår, och nog har julkänslan ökat med 100%. Jag drabbades av akut glögglängtan och slank inom vårt lokala spritmonopol efter jobbet och införskaffade en flaska av årets Blossa. Den heter "Gamla Stan" och går visst att dricka både varm och kall. Det ska enligt utsago vara en kryddigt söt smak med inslag av pomerans, hallon, kardemumma, tropisk frukt, ingefära och örter. Det låter faktiskt som en kombination jag skulle kunna gilla. 

Den hemliga tomten har varit här under dagen och lämnat en ståtlig kasse med tjugofyra fint inslagna paket på ett snöre. Maken hittade kassen när han kom hem, och när jag kom hem stod den i köket och väntade. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på att någon (eller några) har tagit sig tid att göra detta i så många år. Stor varm kram till dig, kära lilla tomte! 💚


Jag ska nog värma mig en pytteliten skvätt av den där glöggen redan ikväll. Sen somnar jag säkert sött, hihi!

2 kommentarer:

  1. The Christmas are just on the corner. In a few days It will be. In the island of, Mallorca, Spain, there are so much people from Sweden living here, and in Christmas they will do a public Christmas market, with wine and more traditional products, and the day of Sankta Lucia, the swedish school have a public musical representación very, very beautiful in the city of Palma de Mallorca. All this is very nice.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I fully understand why so many of my countrymen come to Mallorca. I've been there several times myself. What a lovely place! 💚

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!