fredag 24 november 2023

Hej, Karlskrona!

Idag klämde jag in en semesterdag och drog till Karlskrona för att äta lunch med mina föräldrar. En liten sightseeing-runda blev det också, men det var ruggigt och kallt så vi höll oss kvar i bilen. Ekholmen är en av många charmiga äldre delar av stan, med mängder av fina trähus som ligger tätt på en liten holme mitt i stan. Lite "Lotta på Bråkmakargatan"-känsla, tycker jag. Fast fotot blev lite blekt i färgerna, för jag tog bilden genom bilrutan. 


När jag kom hem framåt kvällskvisten hade det snöat lite grann över "Glesbygd". Det är fortfarande lite pudervitt på gräsmattan, och termometern visar på minusgrader. Hoppas det tinar upp lite grann till imorgon, för då skulle jag kunna tänka mig en runda till skogen. Det gäller ju att förbereda sig till advent, så att man kan börja pyssla lite i veckan som kommer, för att sedan gå all in nästa helg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!