lördag 18 november 2023

Lördagsliv

Nybakat surdegsbröd till lunch har blivit något av en tradition på Solhäll på lördagar. Vi har ju turen att ha ett fint litet café i byn, som bakar sådant. Sedan förra hösten drivs stället i helt ny regi, då de tidigare caféägarna drog västerut och öppnade det på Instagram så populära caféet Waernet i Göteborg. Jag kan verkligen förstå varför det har blivit så poppis, för hela deras koncept är vansinnigt trevligt. Fast våra nya surdegsbagare gör verkligen inte ett sämre jobb. Så lyxigt att ha ett sådant ställe i en så pass liten by som vår. Det vill man naturligtvis gynna, så att det blir kvar. 

Jag var inne i Kristianstad en sväng på eftermiddagen och passade på att stanna på den mysiga lilla antikaffären på Färlövs Prästgård på vägen. Det är verkligen njutbart att gå runt i de olika rummen och titta på allt det fina. Där finns något för alla plånböcker, men jag köpte inte någonting idag. Däremot hittade jag en hel del grejer på en av secondhandbutikerna här hemma i byn i förmiddags, men mina fynd får jag visa när jag har hunnit fotografera dem. Idag hann dagsljuset ta slut innan jag fick fram kameran. 


Jag svängde inom Jysk när jag ändå var i stan, och där hittade jag färdigsydda veckbandslängder på Black Week-rea.  Tyget är riktigt gulligt, men lite i tunnaste laget för att fungera som vinterdraperi, så det får kanske bli sommardraperi istället. Jag ska nog iallafall sy upp längderna imorgon och låta dem hänga tills vidare. Bättre ett tunt draperi än inget draperi alls. 


Ikväll äter vi parmesanchips och tittar på "The Killer" med Michael Fassbender på Netflix. Ett alldeles lagom sätt att avsluta lördagen. 

2 kommentarer:

  1. Jag som alltid trott att det heter plånböcker:)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja hur blev det där? Jag får nog byta namn till Fröken Hjärnsläpp. 😂

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!