måndag 29 januari 2024

Nästan vår i luften

Jag tog ett varv i trädgården igår eftermiddag. Den första i år, om jag ska vara ärlig. Min av-och-på-knapp när det gäller trädgårdsintresse har varit inställd på "Av" sedan i slutet av september, och så brukar det vara varje år. Igår kändes det dock nästan som vår i luften, så då kände jag hur trädgårdslusten började spira igen. Men usch, så trist och sjavigt allt ser ut så här års. En vissen hortensia var det vackraste jag kunde hitta. 


Fast det är fint ändå att den torra bruna blomman på bilden här ovanför har varit en av de vita fluffiga blommorna på bilden här nedanför. Lite som att titta på ungdomsbilder av sig själv, hihi!


Om dagarna fortsätter att gå lika snabbt som tiden faktiskt har tickat på nu under januari, så lär det ju inte dröja länge till innan man tassar barfota i gräset igen. Vilken alldeles underbar tanke. 

3 kommentarer:

  1. Hello, I live on the second floor of a house, so I don't have a garden, but I enjoy looking at other people's gardens. Yours can be beautiful too. I'm looking forward to your pictures of it. I also like the inside pictures of your house. It can be nice to live there. All the best to you. Éva

    SvaraRadera
    Svar
    1. If you want to see what my garden looks like in the summertime, you can find a lot of pictures of it, if you klick the category "I trädgården". You kan also look at older posts if you go through the archive. Links can be found in the right-hand-side menue on the web version. 🌿

      Radera
    2. Thank you very much for your help. I will look "I trädgården" and the older posts, too.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!