onsdag 28 februari 2024

Julklappar i februari

Jag hittade kommunens julklapp i handväskan och insåg att jag hade slantar som behövde spenderas innan mars månads slut. Jag tog det säkra för det osäkra och satte sprätt på pengarna redan igår. Det blev en bukett med ljuvligt rosa ranunklar från en av blomsteraffärerna på min jobbort...

... och vägg i vägg ligger det en bokhandel, så det blev ett besök där också. Jag hade Bret Easton Ellis senaste roman "Skärvorna" på läslistan i min mobiltelefon, och nu när jag hittade den på rea här, så slog jag till. 

Färgmässigt är detta nog en av de vackraste ranunklarna jag har sett. Alldeles glödande varmrosa. 


Fint med julklappar i februari, ändå. Den som spar, hon har. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!