torsdag 29 februari 2024

Vem hade trott...

Vem hade trott att jag skulle sitta som fastklistrad och titta på en TV-serie om Formel 1? I hela SEX säsonger i rad? Jag, som har noll motorintresse. Ja, det är iallafall vad jag gör. För som så många andra är jag helt tagen på sängen av Netflix reality-show "Drive to survive", som utspelar sig i just Formel 1-världen. Dramaturgin faller sig naturligt, för det där med sport och tävling bidrar tveklöst till att det blir rafflande per automatik. Jag är så fascinerad av alla karismatiska vinnarskallar som man får följa i den här serien. Och att Ginger Spice fladdrar förbi då och då och ger det hela en extra skvätt av glamour är onekligen the cherry on top. Hon är nämligen gift med stallchefen i Red Bull Racing. 


Det sägs att det är fler människor som har varit i rymden än vad som har suttit bakom ratten på en Formel 1-bil. Med bara 20 förarplatser att tävla om on the grid blir till och med din egen stallkamrat din värsta konkurrent. Imorgon kväll klämmer jag alldeles säkert de resterande sju avsnitten av säsong 6. För har man väl börjat titta kan man inte sluta. Hmmm... I mitt nästa liv vill jag också bli Formel 1-förare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!