torsdag 22 februari 2024

Torsdag med trädgårdstema

Minns ni trädgårdsdagboken jag gjorde iordning för två år sedan? Det har jag uppenbarligen inte gjort själv, för när jag hittade den ikväll hade den legat i en låda under sängen sedan 2022. Tanken med den var att jag skulle göra små noteringar över de projekt och planteringar jag gjorde i trädgården, men av det där blev det inte så himla mycket. Tanken var ju iallafall god. Fast det är ju inte försent att börja använda den. Det vore ju synd på alla fina klistermärken, hihi!


Ikväll har jag tittat på Teams-föreläsningen med Gunnel Carlson, som jag skrev om tidigare i veckan. Fokus låg på evenemanget Tusen Trädgårdar, som går av stapeln den 30 juni i sommar, och som Gunnel själv är en av initiativtagarna till. Kvällens föreläsning hade som syfte att peppa folk att släppa på pretentionerna och faktiskt våga visa sina trädgårdar. Det skulle nog vara kul att vara med någon gång, men för min del blir det iallafall inte i år. Nästa gång kanske, vilket är sommaren 2026. Hör du till den modiga skaran som har vågat vara med någon gång?


Imorgon börjar vi min semesterdag med en runda till soptippen, och sen får vi se vad vi hittar på. Enligt meteorologerna kom våren till Skåne igår, fast det kan man inte riktigt tro när man tittar ut genom fönstret idag. En runda på bokrean någonstans kanske det kanske bli iallafall. Inomhusaktiviteter kan ju också vara trevliga. 

4 kommentarer:

  1. O, vad kul det hade varit att få en titt i din trädgård! Jag håller verkligen med Gunnel: det behöver inte vara perfekt. Livet är inte perfekt; det förändras och har bra sidor och andra som kan bli bättre; en trädgård är ju likadan. Som besökare förväntar jag min inte ett trädgårdsreportage utan en verklig, vanlig trädgård som älskas av någon.
    /Cecilia i Hästveda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag samlar mod och återkommer sommaren 2026 😊

      Radera
  2. Ja, jag har ju faktiskt varit så modig två gånger i livet, då jag öppnat min trädgård för allmänheten, varav en var Tusen trädgårdar, 2018! Det var lite läskigt men ändå jätteroligt! Tycker absolut du skall våga visa din trädgård! Skulle gärna komma, om jag var i närheten... ;)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, din fina trädgård. Den var så himla inspirerande. 💚
      Men jag får säga att jag också är imponerad över vad du har åstadkommit med det du har att jobba med nu.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!