tisdag 21 maj 2024

Trädgårdstriss

När jag rotade runt bland all min samlade bråte i ladan i söndags, hittade jag tre loppisfyndade glasflöten, som jag helt hade glömt bort att jag hade. Nu får de ligga och guppa i det rabarberbladsformade fågelbadet nere vid bastustugan. Vackert i all sin enkelhet. Som glittrande såpbubblor.


Alldeles i närheten blommar ljuva nejlikroten 'Mai Tai', som jag fortfarande inte kan se mig mätt på. En trendblomma som verkligen förtjänar sin uppmärksamhet. I den här värmeböljan lär dock blomningen bli maximerad på rekordtid, och det är ju tråkigt. Men man får njuta så länge det varar. 


Parasollet på uteplatsen har stått uppfällt sedan i lördags. Det ser så trevligt ut, när man står inne i köket och tittar ut genom fönstret. Med tanke på att det blåser ganska rejält om dagarna, så borde jag nog fälla ner det. Fast det är ju redan revor i tyget, so what can possibly go wrong?


Ikväll dyker Jenny Strömstedt och Victoria Skoglund upp i säsongsavslutningen av "Trädgårdstider". Det vill man ju inte missa. Jag lägger mig i startgroparna redan nu och säger over and out för idag. 

4 kommentarer:

  1. Hur läckra nejlikrotar/nejlikrötter!! Hahah, visste inte hur man böjer det...? Jag köpte mig faktiskt ett litet exemplar av just Mai Tai häromdan, just för att jag sett den inne här hos dig! Hur fin som helst ju! Skall bara komma på var jag skall ha den, den får stå i kruka den här säsongen tror jag.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är vanebildande som tusan. 😊🌿

      Radera
  2. Dina trädgårdsbilder är så inspirerande och vackra! Du verkar ha ombonad och mysig trädgård. Önskar jag kunde få till liknande.
    Fin dag till dig!
    Hälsningar Elisabet

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!