måndag 17 juni 2024

Nedräkning

Jag känner att jag mentalt har börjat nedräkningen till semestern, fast det är två veckor kvar dit. Två ganska intensiva sådana dessutom. Fast i praktiken är det bara sju arbetsdagar kvar, för den här veckan är kort, och på måndag kör jag på en före-semestern-semesterdag, så den veckan blir också kort. Sen väntar fem veckors oskriven ledighet. Är det ett ålderstecken när man ryser av välbehag över en helt tom sommarkalender? (Mitt 25-åriga jag hade helt klart fått panik över det.) Fast jag vet av erfarenhet att de där dagarna fylls av både det ena och det andra ändå till slut, men inget är så vilsamt som att få vakna på semestern och bara ta dagen som den kommer. Då blir dagarna inte så väderkänsliga heller.


Ibland undrar jag om det finns någon som är mer hemkär än jag. Jag känner mig oändligt tacksam över att jag redan befinner mig på den plats jag helst av allt vill vara på. Ibland (ja, nästan jämt faktiskt) längtar jag hem redan innan jag har åkt hemifrån, hihi! Staycation är helt klart min melodi.

6 kommentarer:

  1. Samma här. nedräkning till semestern. Jag är också så hemmakär. Men några dagar borta gör att jag uppskattar mitt hem ännu mera faktiskt. Borta bra men hemma bäst. Älskar din fina röda dubbeldörr. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagsutflykter funkar bäst för mig. Älskar att köra en runda, men njuter alltid som bäst när jag får somna och vakna i min egen säng. 😊

      Radera
  2. Jag körde också nedräkning inför semestern. Nu har jag fyra veckors härlig ledighet framför mig.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också att det är härligt med flera oplanerade semesterveckor och
    kortare eller längre dagsturer när andan faller på. Så skönt att upptäcka något nytt och sen få åka hem på eftermiddagen/ kvällen.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, fint att det inte bara är jag som känner så. 😊

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!