torsdag 1 augusti 2024

Luktärter

Att man får fler luktärter ju mer man plockar är verkligen ingen myt. Dag efter annan plockar jag in buketter och sätter i köket och i badrummet. Och då får jag ändå medge att jag har slarvat med både vattning och att ge dem näring regelbundet i sommar. Kanske tur för mig att det har regnat så mycket som det ändå har gjort. 


Jag köpte färdiga plantor i år, och den ringa summan det kostade mig har faktiskt varit värt allt krångel jag annars skulle ha haft med försådder. Jag är så himla dålig på det där, och i ärlighetens namn intresserar det mig inte heller. Kanske får man inte tag i de allra mest sällsynta sorterna när man köper färdiga plantor, but it's good enough for me


Ikväll äter jag riskakor med sourcream and onion-smak (förödande goda) och tittar på boyband-dokumentär på Netflix. Ett ljuvligt sätt att avsluta augustis första dag. 

2 kommentarer:

  1. Ljuvlig bukett i en vacker vas! Har tänkt så många gånger att jag vill ha luktärter, men" "orka" så...! Men där sa du nåt, köpa plantor, det är ju grejen för oss icke-så-intresserade... Dock vete sjutton om jag sett såna plantor här i våra butiker, men skall hålla ögonen öppna nästa år!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. I år köpte jag plantor på blomsteraffären här i byn som jag brukar handla på. Tidigare år har jag sett på mindre handelsträdgårdar ganska tidigt på säsongen. 🌿

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!