torsdag 19 september 2024

Lite torsdagsmålning

Det är fortfarande riktigt sensommarväder i Skåne. Det lär ju inte vara hur länge till som helst, så efter jobbet idag passade jag på att måla det tredje och sista lagret på fönstren på norrsidan. Skönt att få det projektet helt klart, innan höstrusket kommer. 


Lager nummer tre tog dock inte så lång tid, så jag passade även på att stryka på lite kokt linolja på verandadörrarna. Det tipset fick jag av målaren som renoverade verandan förra sommaren, och det är verkligen ett enkelt sätt att få tillbaka kulör och lyster som har mattats ner av sol, väder och vind. Linoljan tog dock slut, så jag fick snåla lite på slutet. Jag får väl köpa mer och köra på ett lager till i helgen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!