onsdag 18 september 2024

Småförkyld, shopping och smilgropar

Och vips, så var det mitt i veckan igen. Man sitter som vanligt helt förvirrad och undrar vart tiden tar vägen. Jag är småförkyld och har gått lite halvt på sparlåga hela veckan, men det rullar på ändå. Jag har flera distanskurser och kan ofta sitta på arbetsrummet och snora utan att smitta någon. Ja, förutom mina kollegor då, men de sitter på betryggande avstånd och vi har skärmar mellan skrivborden. Efter jobbet var det fint väder, och jag hade halvt om halvt tankar på att köra hem och måla på fönstret en sista gång, men jag åkte till byns fina damshop och spenderade lite pengar istället. Det får man göra utan omsvep, när man hittar jeans som man kommer i så här efter semestern. Första paret jag provade, till och med. 


En av kollegorna på jobbet hade en så rolig T-shirt på sig idag. "Mina lår är så glada att de till och med har smilgropar", stod det på den. Bakom den härliga texten står kroppsaktivisten Linda-Marie Nilsson (numera Assergård), som har öppnat en egen webbshop full med grejer som är både kul och träffsäkra på samma gång. (Googla så hittar ni.) Man blir nästan sugen på att shoppa lite till, när man ändå har spenderbyxorna på sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!