tisdag 24 september 2024

Lyxkonsumtion

Jag kan egentligen inte tänka mig en onödigare kökspryl än en maskin som värmer och skummar mjölken till kaffet. Samtidigt har jag gått och drömt om en riktig mjölkskummare i flera år nu. Tänk att fixa till en krämigt skummig caffe latte på ett par sekunder på helgmorgnarna, utan att behöva stå och svära över mjölken som kokar över på spisen eller bränner fast i botten på kastrullen. Eller varför inte en kopp fluffig varm choklad en kylig vinterkväll? Bäst som jag låg och mumsade syltgrottor i sängen i söndags, upptäckte jag ett mail från en av de stora butikskedjorna med en rabattkod på 20% på Smeg-produkter. Det tog jag uppenbarligen som ett tecken, för vips så hade jag klickat hem mina drömmars mjölkskummare. En cremevit, så klart. Den kom redan idag, och den är så fin att jag flinar av lycka när jag tittar på den.

Onödig lyxkonsumtion? Jajamän. Guilty as charged. Men jag är inte ens i stånd att känna skam över det. Sponsrad av Smeg? Nä. Men om någon därifrån mot all förmodan skulle läsa det här, så får ni gärna skicka ett bidrag till fakturan, hihi! Eller åtminstone ett presentkort på mjölk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!