fredag 4 oktober 2024

Helgkänsla

Jag har som bekant ett konstigt sätt att varva ner på fredagseftermiddagarna. Den riktiga helgkänslan infinner sig först när jag har städat badrummet och hängt upp rena handdukar. Det är ett så himla lagom ansträngande städprojekt, som gör så himla mycket för välbefinnandet. Det tar mig max en kvart, och sen är det klart. Men så har vi världens minsta badrum också. Dock väldigt proportionerligt till resten av huset. Vår totala boyta är ju bara 76 kvadratmeter. 

Idag slog jag på extra stort och bytte även lakanen i sängen. Tänk vilken lycka att få borra ner sig i en renbäddad säng ikväll. Jag längtar alltid till sängdags, men när lakanen är rena längtar jag ännu mer. 


Den här helgen är helt obokad, vilket känns skönt med tanke på att det blev rätt mycket flängande förra veckan. Om än väldigt trevligt flängande, men roliga saker tar också på krafterna. Jag är dessutom en person med extremt stort bara-vara-hemma-behov, så det ska jag se till att få i helgen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!