torsdag 3 oktober 2024

Planer på höstpiff

Förutom den femfärgade ljungen i mina vita låga urnor, så har jag faktiskt inte höstpysslat alls i trädgården än. Inte för att jag brukar göra det så särskilt storslaget, men lite fint på mina småbord brukar jag ju ändå göra. Jag hittade en bild från förrförra året, då jag hade rosa ljung och en ljuvlig 'Magical'-hortensia på bordet på uppfarten. Den där hortensian gjorde verkligen skäl för sitt namn. Den hade stått på uteplatsen och ändrat färg stegvis hela sommaren, och blommorna var precis lika vackra i alla sina olika stadier. Jag vill minnas att jag försökte övervintra den i växthuset, men att det inte gick så bra. Jag måste nog fixa till lite fint i helgen. Jag har redan ljungplantor hemma, som bara står och väntar. Och några pumpor med, för den delen. 


Igår blev det inget blogginlägg, för jag var på AW i Hässleholm med en gammal kollega och var inte hemma förrän halv nio, gudbevars. Då var den här tanten så gott som redo för bingen, hihi! Jag skulle förresten behöva höstpiffa till mig lite själv också. Få tummarna ur och äntligen boka tid hos frisören. Kanske ännu en sak att ta tag i under helgen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!