tisdag 1 oktober 2024

Det lär ju inte dröja så länge...

I köket ikväll har det tillagats en kulinarisk måltid bestående av färdigköpta köttbullar och idealmakaroner. Ja, och så en skvätt ketchup på det. Mer än så orkade varken maken eller jag åstadkomma efter en lång och intensiv arbetsdag. Jag får dock erkänna att det smakade riktigt bra. Får man ens tycka det, när man är 53 år gammal? Fast är man barn av 70-talet så är man. En ännu godare kombination är ju falukorv och makaroner, som var min absoluta älsklingsrätt när jag var liten. Det får det bli nästa gång middagsfantasin tryter. Det lär ju inte dröja så länge...


Tänk att oktober redan är här. September kändes onekligen som en försvinnande kort månad i år. I helgen tog jag ner en riktig höstjacka, och tidigare ikväll rotade jag fram ett gäng tjockstickade tröjor, så nu är jag redo för både regn, rusk och kyla. Klädmässigt är hösten faktiskt min favoritårstid. Jag känner mig färdig med shorts, T-shirtar och tunna linneklänningar. Ja, och med sommaren 2024 med, för den delen. Nu går jag i ide, tills det är dags att börja längta efter sommaren 2025. Det lär ju inte heller dröja så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!