måndag 30 september 2024

Cyklamen och nattfrost

Under lördagens besök på Flyinge Plantshop hittade jag en cyklamensort som jag aldrig har sett förut. Den har klockformade blommor, som nästan ser ut som rosa japanska lyktor. Jag hade egentligen redan köpt en "vanlig" vit cyklamen och ställt på köksbordet här hemma, men den här speciella varianten kunde jag bara inte motstå. Helt underbar, ju! Så nu har jag TVÅ krukor med cyklamen. Stackars mig, hihi!


Imorse var det dags att skrapa rutorna på bilen för första gången i höst. Det verkar dock som att de flesta dahliorna har klarat livhanken den här gången, men nu är det nog bara en tidsfråga innan de stryker med. Till helgen får jag börja plocka in lite grejer för vinterförvaring. Den sysslan är onekligen det allra tristaste med att ha trädgård. Särskilt när man behöver börja med att röja upp och göra plats i ladan först...

1 kommentar:

  1. Vilken fin cyklamen du hittat. Ja skrapa rutor är inte kul alls. Inte att det är tid att förvara vissa saker inför vintern. Är lite trött på det. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!