måndag 7 oktober 2024

Skummad mjölk

Hur det går med min mjölkskummare? Jo tack, alldeles utmärkt. Jag är fortfarande den första att tillstå att det är kökets utan konkurrens mest onödiga pryl. Och en av de dyraste... Men jisses, så gott kaffe jag får. Jag skummar komjölk. Jag skummar havremjölk. Jag skummar mjölk på fredagarna. Jag skummar mjölk på lördagarna. Jag skummar mjölk på söndagarna. Minst två gånger per dag dessa dagar. Och min caffe latte blir så härligt fluffig och krämig, precis så där som man får det för uppemot 50 kronor koppen på café. 


Idag plockades kaffemaskinen bort från personalrummet på jobbet. En besparingsåtgärd, föga förvånande. Det kan ju ändå inte vara meningen att vi kommunalarbetare ska njuta av sådan gratislyx. Så nu får jag väl börja ta med kaffe i termos. Tänk vilken tur ändå, för då får jag ju skumma mjölk varje morgon fyra ytterligare dagari veckan. Man kan säga att mitt kaffe fortfarande är dyrt, men det blir minsann billigare och billigare för varje kopp och för varje dag som går. Snart har den där mjölkskummaren tjänat in sig själv, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!