söndag 20 mars 2011

Premiärtåren

I eftermiddag har jag inmundigat årets första kaffe i trädgården! - Förvisso iförd tjock Fjällrävenjacka och med fötterna i en moddig snösträng, men iallafall. 

I lä mot husväggen och med näsan i solen så tankade jag både hopp om varmare tider och en rejäl dos energi inför den nya veckan. Dessutom hann jag fundera och fantisera en hel del om hur vacker trädgården kommer att bli, så snart knopparna brister. Speciellt glad är jag att se att min födelsedagsmagnolia verkar ha klarat sig i vinter.


P.S. Den lilla ugglan från förra inlägget sitter kvar i skorstenen på smedjan och gottar sig. Han älskar nog att sitta i lä och lapa sol, precis som vissa andra! D.S.

16 kommentarer:

  1. Vilken fin uggla ni har i er närhet.

    Visst är det gott med en kopp i solen. Jag hämtade ut dottern, som pluggade matte, för att drick lite te med mig i solen. Underbart!
    Jag har fått till två risstaket idag och jag är så glad.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi har också suttit ute i solen och druckit kaffe idag, så himla härligt..

    SvaraRadera
  3. Men vilken turgumma du blivit, dels en jättefin vinst och dels en uggla till granne. Det är dessutom otroligt att den sitter där mitt på ljusa dagen. Har för mig att ugglor är lite skygga.

    Vad härligt med första vårsolsfikan, det behövs igentligen bara lite sol och en vägg i lä.

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad kul att se en uggla. Det hör inte till vanligheterna precis. Ha det bra! /Ing-Mari

    SvaraRadera
  5. Det låter underbart!!!
    Våren kommer!!

    Ha en fin kväll!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig hälsning ifrån dig Anna-Karin, den värmde mer än den efterlängtade vårsolen kan du tro!!!!!
    Skönt att vara lite saknad då och då.....

    Vi har minsann fått njuta av solens sken här i Dalsland och hela 5 grader visade termometern, så skönt!
    Nu släpper vi ICKE in vintern igen, eller hur?

    Om si så där en timma börjar favvoprogrammet, SOLSIDAN och jag har inga planer på att missa det:)
    Jag har redan slängt en vante i soffan och paxat den bästa platsen:)
    Ha en skön kväll vännen...
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  7. Jag har också fått Vit.D och kaffe ute! Härligt!
    Och ugglan, vilken fin bild! Jag trodde de var nattaktiva djur och sover på dagar! Men då ser man alla behöver Vit.D ;)
    Önskar dig en mysig kväll! Ute

    SvaraRadera
  8. Ååå!! Jag kan tänka mig att det var en riktigt härlig stund. Mysigt att sitta ute och filosofera och planera. :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Så fint, med kaffe sol och en liten ugglekompis! En härlig söndag med andra ord:)

    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Vad härligt det låter!! Det är tom skönt att höra att andra får njuta av solen :). I veckan kommer nog våren här upp i sörmland också!

    Snygg kopp!
    Ha en bra söndagkväll och en bra vecka.
    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  11. Vilken jättesöt uggla! Dom är ju bara för söta! Vilken fin bild du har tagit på den - roligt att han satt kvar och poserade :-).

    Kaffe i solen är ju så underbart! Vilken fin fleecefilt förresten - jag är verkligen förtjust i prickigt.

    Ha en fin söndagkväll!
    Kram/ Åsa

    SvaraRadera
  12. MYSIGT!! Äntligen börjar det...;)

    Så roligt med Ugglan! Jag ser det som ett fint tecken!!:) Just för att du gillar ugglor så mycket.

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vad mysigt med en utefika, det har inte hunnit med ännu. Till veckan ska det visst bli riktigt varmt, skön!!

    Vilken gullig uggla, hoppas den vill vara kvar hos er:)

    SvaraRadera
  14. Njutbart att sitta i lä med en god kopp kaffe och bara njuta av livet. Så enkelt men så skönt.

    Ha en fin måndag

    SvaraRadera
  15. Härligt vårig färg på muggen också :)

    SvaraRadera
  16. Myspys!!
    Så härligt med sol och energi.

    Sen bara så du vet, när trädgårdsköret börjar så förväntar jag mig massor av bilder.
    Du vet, före och efter=))

    Här gnälls det idag, över halsont och trötthet.
    Men jag tänker boxa bort det i kväll!

    Kramen till dig!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!