lördag 12 maj 2012

Rabarberpremiär

Över "Glesbygd" faller ett stilla regn, som tycks hålla i sig hela dagen. Jag har nytt varit ute i  full regnmundering och gummistövlar för att gödsla ligusterhäcken och syrénbersåplantorna, som båda står på tillväxt. Det kan ju aldrig skada att ge dem en liten "knuff" i rätt riktning.

I köksträdgården upptäckte jag att rabarbern hade mognat och fick med mig ett helt knippe stänger in.  Nu väntar jag bara på att ugnen ska bli varm; sen är det dags att servera årets första paj. Mums filibabba!


Imorgon ska vädret visst bli lite bättre. Då blir det nog ännu en premiär: Årets första tur till plantskolan! Vresrosor står högst på shoppinglistan; vi får väl se vad jag hittar.

9 kommentarer:

  1. Å rabarber är ju bara så himmelskt gott. Här hade vi premiär förra veckan och i dag har jag kokat kräm, å rabarber i alla dess formen är verkligen sommar för mig. Njut nu är av Lördagspaj.

    SvaraRadera
  2. Rabarber! Min favorit! Jag bunkrar för hela vintern.
    Härligt med shopping till trädgården! Själv ska jag på lyxig trädgårdskurs imorgon. Ska bli kuligt dä:-)

    Kram från ett soligt Hälsingland:-)

    SvaraRadera
  3. Va har rabarberna redan kommit upp så pass- ojojoj så gott ...ta en bit åt mig oxå;) Kram

    SvaraRadera
  4. Så duktig du är som trotsade regnet! Det gjorde inte jag här - det blev inget trädgårdsjobb idag, men en rabarberpaj gjorde jag i veckan nu - åh, så smarrigt!
    Så...bon apetit och ha en skön lördagkväll!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Hei, Herlig stemning hos deg med frisk rabarbra! Super lørdag! klem Siv:-)

    SvaraRadera
  6. **så gott med den första pajen, då får ni njuta riktigt, kramen/Emma**

    SvaraRadera
  7. Här blev det rabarberpremiär as well:)

    Smakade fint!

    Lycka till på plantskolan:)

    SvaraRadera
  8. Rabarber? Nu redan? Här har vi det ju knappt grönt i björkarna ens!!

    SvaraRadera
  9. Plantskolan har jag redan klarat av ett par gånger men rabarberpajen får premiär senare idag, ska bli gott!

    Ha en skön söndag jag hoppas du har rätt att det är bättre väder idag för igår var det höst!

    KRAM

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!