söndag 9 december 2012

När andra ljuset brinner

Det har varit ännu en lugn dag på Solhäll. Vi har haft en lång sovmorgon, tänt det andra adventsljuset i gröna rummet, ätit ägg- och baconbrunch, fikat med lussekatter och sitter nu och väntar på den utlovade snöstormen som ska komma in över Skåne på eftermiddagen.


Innan jag hörde väderleksrapporten funderade jag på att åka till Älmhult och inspektera det nya stora IKEA-varuhuset som precis har öppnat där. Jag hade behövt bunkra lite kronljus och servetter inför jul, men nu får det vänta till en annan dag.

9 kommentarer:

  1. Det är nog bra att inte ge sig ut nu när ovädret är på gång. Det har börjat blåsa upp nu. Inte alls skönt ute märkte jag när jag gav småfåglarna mat nyss. Vi får fortsätta att mysa inne.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ha en fin söndagkväll:) Så söt blommig tapet du har vid tallrikshyllan...passar så fint i ett litet hus som ditt. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Väldigt vacker bild från Solhäll!! Å det kanske var klokt att skippa Ikea om det är oväder på ingång, och för övrigt kanske du inte är ensam där en sån här dag...
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ja, vänta inomhus du. Jag körde hem från stan för en timme sedan ungefär (Erica hade dansuppvisning) och det var inte helt lätt kan jag säga. Idag kommer vår fyrhjulsdrivna bil väl till pass.

    Fint med ljus och er dag låter skön. Vi har också haft det bra. Saffranskaka bakad nu till kvällsfikat.
    Julgodistips kommer. Det är mer än du som efterfrågat det.

    Kramar i snön!

    SvaraRadera
  5. Snöstormen kom hit vid 13.00 och håller på fortfarande. Trots det har vi haft glöggfest och alla gäster utom ett sällskap lyckades komma hit.

    Ha dr gott!!!
    Maria

    SvaraRadera
  6. Helt rätt!
    Att ge sig ut när det är storm på väg är ingen bra idé.
    Så fint det ser ut på bilden!
    Mystider=))

    SvaraRadera
  7. Håller med övriga om att vädret får bestämma dagen. Vilken otroligt fin tallrikshylla du har :) Liza

    SvaraRadera
  8. Lät som att du hade en bra start på dagen. :)

    Bra val att inte ge sig ut på vägarna när det väntas oväder. IKEA finns alltid kvar.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Gud vilken snygg tallrikshylla och dess innehåll. Nu blev jag sugen att skaffa en, har precis såna tallrikar!

    Trevlig Advent/Ulrika

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!