söndag 10 augusti 2014

Storstädning

Vilodagen beslutade jag att helga med en rejäl storstädning. För visst är det väl absolut så att det inte finns något mer vilsamt än att luta sig tillbaka i soffan när hela huset luktar rent? Och att kunna påbörja en ny arbetsvecka imorgon utan att behöva ägna en tanke åt att man ska komma hem till grusiga golv och dammiga fönsterbrädor känns ljuvligt.


Min grönglaserade loppiskruka med hortensian har hamnat på bordet i hallen innanför glasverandan. (Ni vet, den delen av huset vi helt förmätet kallar för biblioteketet, haha!) Jag tycker fortfarande att den är ett riktigt höjdarfynd för 10 kronor! Det lilla bordet kommer från min farmor och farfars hus och ändrade färg till grönt när jag flyttade till min första egna lägenhet i Malmö i början på 90-talet. Tänk, jag var faktiskt fröken Grön redan på den tiden! Ja, tidigare än så faktiskt.

8 kommentarer:

  1. Ja det är en skön känsla, vi har gjort samma här idag fast kanske inte storstädat men städat lite noggrannare än vanligt. Och känslan av att vara nöjd har infunnit sig.
    Ha en bra jobbevecka
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grönt är skönt! Det var länge sen hela vårt hus hade den där nystädade härliga känslan, det är liksom kaos i vissa rum, förhoppningsvis ordnar det till sig framöver när vi orkar renovera igen, om det någonsin blir lite svalare? Njut av din dammfria hem!


    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Städa? Vad är det? Något att testa kanske för det där med grusiga golv tillhör inte mina intressen heller. Men jag rensade visst trädgårdslandet idag istället och gör mig redo att leta fram spaden igen.

    SvaraRadera
  4. Härlig känsla när allt är rent. Här ska snart (inte idag) putsas en massa fönster. Huset är nymålat och innan dess tvättade S huset så alla fönster ser ut som kriget. Mitt jobb att putsa ;).

    Kram

    SvaraRadera
  5. Den underbara känslan av riktigt nystädat har jag inte känt av på hela sommaren... NJUT!! Jag hoppas kunna njuta jag med när det blir lite svalare... ;)

    Ha det gott!
    Annica

    SvaraRadera
  6. Kul att du hållt stilen! Då är det verkligen på riktigt!
    Så fint med både bordet och krukan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Älskar när det är nystädat, nu har vi ju proffs som gör det hemma. Kom på att vi inte behövde leva i misär bara för att ingen vill dammsuga, men helgen spenderades istället åt att sortera och slänga så att städfirman kan komma åt. Lycka är stora plastbackar och en rejäl vind!

    SvaraRadera
  8. Är på jobb i Skottland och bor på hotell i en månad, så behöver inte tänka på städning, men kan längta efter det för det betyder att få vara hemma!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!