söndag 9 november 2014

Fors och fars dag

Fast jag har bott i Blekinge en stor del i mitt liv, så har jag faktiskt inget minne av att jag har varit i Mörrum. Ja, om man inte räknar någon svettig idrottshall under 80-talets handbollsperiod då, men inte vid ån och dess berömda laxforsar. Idag blev det ändring på det, då vi avnjöt en god Fars Dags-middag med mina föräldrar på restaurangen alldeles intill. Nog är det något väldigt lockande och fascinerande med forsande vatten. Och vackert!


Nu är vi tillbaka hemma i stugan igen. Jag har nyss varit nere i tvättstugan och hängt upp ännu ett grönmålat spröjsat fönster, som jag inhandlade för 50 kronor på vägen hem. Om det blev så värst bra egentligen vet jag inte riktigt. Mer om det får ni se imorgon.

6 kommentarer:

  1. Jag har nog flest luktsinnet när jag hör Mörrum 😂😁

    SvaraRadera
  2. Där är så fint! Många år sedan vi var där nu. Kanske får bli en tur dit någon helg.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Där har jag aldrig varit....men det är kanske inte så konstigt, men däremot har jag varit i Karlskrona en gång, Omgivningen började sin flottantid (lumpen) där, det var en väldigt fin stad vill jag minnas!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Jag håller med - det är något visst med levande vatten - kanske är det kraften?

    Det låter som om ni haft en riktigt fin dag med nära och kära och dessutom ännu ett lyckat loppisfönster!
    Önskar dej en fin start på veckan i morron!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Tack för all inspiration och tips!Jag bor också i Blekinge,så det är extra kul med alla tips.Gillar verkligen din blogg!mvh Annika

    SvaraRadera
  6. Här har du en som faktiskt är född i Mörrum, men ganska snart blev jag smålänning. Har både försökt att lura laxen ett par gånger och ätit på samma restaurang. Förr var det också dans i Folkets hus. Vi brukade vara ett gäng som åkte.
    Gillar Mörrum och visst är det speciellt med vattnet.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!