onsdag 18 februari 2015

Udda porslin

Jag har en sportlovsledig man, som sagt. Det är riktigt trevligt att komma hem till doften av uppdiskat kök och nybryggt kaffe. Fast jag undrar om han inte börjar bli lite rastlös, för idag har visst storstädning i köksskåpet stått på schemat. På köksbordet står nu (delar av) min samlade kollektion av udda porslin; kärleksfullt men totalt planlöst utvalt under flera säsongers idogt skattletande på loppis. Sånt som ska stå i mitt framtida vitrinskåp, men som fram tills idag stått intryckt där det fått plats i ovan nämna köksskåp.


Okej, jag medger att det numera är bra mycket enklare att ta ut det man faktiskt behöver ur skåpet. Och okej, jag medger att mitt loppis-shoppande kanske är en smula maniskt, och att det nog är mer än dags för lite gallring. Men mest längtar jag faktiskt efter sommarens alla kommande loppisar, haha! Och det där vitrinskåpet...

3 kommentarer:

  1. Men vilken härligt fin samling porslin du har! :)

    SvaraRadera
  2. Ser ut som en fin liten samling. Att hitta det där vitrinskåpet är ju onekligen en bra anledning att behöva de sig ut på loppisturer. Liza

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också loppis. Mycket beroende på återbrukstanken. Blandade porslin ger en personlig dukning. Har alltid något loppisprojekt på gång. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!