onsdag 8 april 2015

Mera penséer, tack!

Jag klev ut från min arbetsplats klockan 16 idag och upptäckte att det var vååååår! Eftersom jag hade kört bil till jobbet (vilket jag nästan alltid gör på onsdagar) så kändes det som en självklarhet att stanna förbi på Växtmästaren på vägen hem. Gårdagens penséer gav nämligen mersmak, och det där med att vänta till helgen med ytterligare inköpkändes helt plötsligt som en himla dum idé. Varför vänta när man kan göra på en gång?


Som vanligt drabbades jag av akut ha-begär när jag strosade runt där på plantskolan. Jag hittade en härligt rostig plåtlåda med handtag, som jag fyllde med penséer. När jag kom hem ställde jag den i den gamla skruttiga skottkärran på framsidan av huset. Det kan nog bli himla fint när plantorna får växa till sig lite grann, och blir det för trångt får jag väl gräva upp några plantor efter hand. (Som vanligt vill jag ju att det ska se MYCKET ut på en gång, haha!) Den här rostiga "buren" slank också med av bara farten. Fin, tycker jag!


Vilken fröjd att få tassa runt i trädgården en stund efter jobbet! Nog känner man hur livsandarna vaknar till liv. Hoppas innerligt att det blir lika fint väder imorgon kväll!

5 kommentarer:

  1. Härliga vårfoton! Här stormade det igår, men idag stilla lugnt och solen skiner. Jag hoppas att mycket av snön smälter idag. Vacker vårdag till dig!

    SvaraRadera
  2. Visst piggar det upp både med trädgårdsrunda och penséer. Nu händer det saker varje dag i rabatterna. Man kan nnästan se hur det växer.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. ÅÅnu blev jag också sugen på att köpa Penséer :)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Din rostiga fyrkantslåda, sååå fin!
    : )

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt tråg/plåtlåda du hittat.
    På jakt efter något sådan till de metallbord jag haft i trädgården (som utökats med ytterligare ett bord och en stol som plockats hem från en lagerplats vi har saker på).

    Lite avis blir jag allt ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!