torsdag 17 december 2015

Mera utepynt

Den nordöstra hörnan av huset och ingången på baksidan har också fått sig en liten jul-makeover. Uppe på avsatsen vid dörren står en liten en, och nedanför trappan ligger några granrisruskor som blev över när jag pyntade på framsidan i helgen. De röda skidorna är fortfarande juliga och fina. De har blåst omkull en sisådär sjuttielva gånger redan, men jag är envis och ställer upp dem igen. Jag blir så glad av den härliga färgen!


På bordet står grejer med inslag av rött och grönt. En del saker stod där redan tidigare och några har kommit till. Den snirkliga blompinnen i smide har hittat tillbaka hit, efter att ha stöttat en fjärilsbuske hela sommaren och hösten.


Julrosor är nog något av det vackraste som finns. Två stycken har jag pillat ner tillsammans med murgröna och mossa i farmors gamla järngryta. Så länge temperaturen inte är för låg klarar de sig fint, och till våren planterar jag ut dem i någon rabatt.


En ren av ris och kvistar får också plats här. Jag önskar att jag kunde säga att jag har gjort den själv, men den är köpt på blomsteraffären på Kronprinsen i Malmö. Jag tycker den är jättefin i all sin spretighet!


En dag till på jobbet, och sen väntar julledighet ända fram till den 4 januari. Känslan av mängder av oplanerad tid är oslagbar. Så härligt det ska bli att få vara ledig ett tag och bara vara!

P.S. Tack för ditt härliga mail, Maj-Britt! Jag har försökt svara, men får meddelande om att mailet inte går att leverera. Är det något knasigt med din adress? Jag får försöka igen senare! D.S.

2 kommentarer:

  1. Så fint du pyntat!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jättefint du pyntat,,o skidorna va ju Häftiga..o tomtarna.. jag skrattade för mej själv, de är ju fulsnygga!..säkert jättegamla.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!