söndag 8 januari 2017

Cementkrukor

När jag flängde runt i Kristianstad i min jakt på gardiner förra helgen, så sprang jag på två ursnygga cementkrukor från Miljögården. Eftersom min trädgårdshjärna aldrig riktigt vilar, och eftersom krukorna faktiskt hade riktigt överkomliga prislappar (49 kr respektive 99 kr), så slog jag till direkt. 


Nu drömmer jag redan om de där småblommiga penséerna jag ska plantera i krukorna till våren. Tyvärr är det inget avrinningshål i botten på dem, men det kanske man kan borra ett själv. Annars får man väl ställa dem lite skyddat, under ett tak eller i växthuset.

Den prickiga saxen är en "tack-för-att-du-är-trogen-prenumerant"-present från tidningen Allt om trädgård. Kan tänka mig att det ligger sådana på  ganska många köksbord där ute i stugorna, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!